בשנת 2020 קיבלתי הדפסים של ילד שאובחן כאוטיסט עם PVL (שבץ מוחי שאירע בזמן הריונה של האם). לאחר סיום האבחונים ע"י נוירולוגית ילדים ופסיכולוגית נאמר לאמא כי לילד יש בעיה בתפיסה החזותית ולכן הילד לא יוכל לקרוא ולא יוכל ללמוד. כשהילד היה כמעט בן שנתיים, הדודה הגיעה אלי ביחד עם אימו של הילד וההדפסים של הידיים שלו . מהר מאוד זיהיתי את קו סידני (הסבר מתחת לצילום הדפסי הידיים), הרגעתי את האמא באומרי שאין לי ספק שהילד יפתיע אותה מאוד, והמלצתי לה לנסות לא לדאוג להאמין בילד וללכת עם הקצב שלו. כמובן שהסברתי לה מה המשמעות של קו סדני. יחד עם זאת האמא לא יכלה להתעלם מהאבחונים והבדיקות שבנה עבר ושהציגה אותם בפני (תוצאות הMRI והאבחונים השונים שעבר).
כשהילד נכנס לכיתה א' בכיתת תקשורת, האם הוזמנה לשיחה עם הצוות, בפגישה נאמר לאמא שהילד קורא מאוד יפה. האמא התפלאה ואמרה שהבן שלה לא יכול לקרוא בגלל שיש לו PVL שנראה בבדיקת ה-MRI. אך המורה חזרה ואמרה שהילד קורא, מכיר את כל האותיות ואף מצייר נפלא.
המורה שלחה אותה עם סיפור קצר הביתה, ובבית האם נדהמה לשמוע ולראות את בנה קורא ברהיטות. אותו הילד שמרגע האבחון פחדה מהצפוי לו בעתיד, אותו ילד שנאמר עליו שלא יוכל לקרוא, לא יוכל ללמוד ולא יוכל לצייר מכיוון שיש איזה קשר פגום בין המוח לעין כתוצאה משבץ במהלך ההיריון. ראו הציורים של הילד, שעל פי שלבי התפתחות ציורי ילדים לגמרי מותאמים לגילו.
קו סידני: מקושר עם הפרעה קוגנטיבית של ילדים אשר מעכבת התפתחות של מיומנויות שפתיות וליקויי למידה בשנים הראשונות. העיכוב הוא זמני, ובדרך כלל הילד ידביק את חבריו בגיל מאוחר יותר. ישלים את הפערים ואף יותר. יש שמקשרים את הקו עם בעיות התנהגותיות קלות בילדים.